Eduskuntavaalit 2023

Länsi-Vantaan vihreiden ehdokkaat eduskuntavaaleissa 2023

Uudet kansanedustajat valitaan tulevan kevään eduskuntavaaleissa. Eduskuntavaalien vaalipäivä on sunnuntai 2.4.2023 ja ennakkoäänestys käydään 22-28.3.2023.

Yleislääketieteen erikoislääkäri, Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen hallituksen 1 varapuheenjohtaja, 37v

Olen lääkäri, sotepoliitikko ja monikulttuurisen uusperheen äiti Vantaalta. Lääkärinä tiedän, että monet hyvinvointiin ja terveyteen vaikuttavat päätökset ovat poliittisia. Haluan käyttää osaamistani hyödyksi monimutkaisten ongelmien ratkaisussa ja yhteisten asioiden hoitamisessa. Haluan parantaa kansanterveyttä ja hyvinvointia kokonaisvaltaisesti sekä varmistaa, että maapallo säilyy elinvoimaisena tuleville sukupolville. Huolehditaan sekä ihmisten että luonnon hyvinvoinnista!

Kaupungin- ja aluevaltuutettu, ympäristötekn. M.Sc, 50v

Olen kahden lapsen äiti ja ympäristöasiantuntija. Valtuustossa olen ajanut mm. hyvää varhaiskasvatusta ja perusopetusta sekä tukea lukutaitoon, väkivallan ehkäisyä, vanhusten hoivan ja kuntoutuksen parantamista, avoimuutta valmisteluun, puurakentamista, sisäilmaongelmien korjaamista sekä sujuvaa julkista liikennettä. Vaadin myös palkanlisää hoitajille hoitojonojen purkua helpottamaan.
Olen kiinnostunut yhteisten ratkaisujen löytämisestä sekä muutoksista, joilla voidaan vaikuttaa pitkälle tulevaisuuteen.
Harrastan historiaa, luonnossa hengittämistä ja yritän ymmärtää ihmisyyttä arjen keskellä. Saan voimia tanssista, maalaamisesta sekä ystävien ja lasten kanssa touhuamisesta.

Hyvinvointialue- ja kaupunginvaltuutettu, terveyden- ja sairaanhoitaja, hallintotieteilijä, 33v

Olen alue- ja kaupunginvaltuutettu, sosiaali- ja terveyshallintotieteilijä, terveyden- ja sairaanhoitaja sekä innokas luonto- ja eräharrastaja Vantaalta. Olen koko poliittisen ja ammattiurani edistänyt laadukkaampia hyvinvointivointiyhteiskunnan palveluita. Olen työskennellyt etenkin sote-palveluiden parissa ja tullut tunnetuksi ihmisoikeustyöstä ja kunniaväkivallan vastaisesta toiminnasta. Kansanedustajana aion jatkaa tinkimätöntä työtäni tasa-arvon, hyvinvoinnin ja puhtaan luonnon puolesta.

Diplomi-insinööri, kaupunginvaltuutettu, projektipäällikkö, 48v

Työskentelen tuotekehitystehtävissä teknologia-alalla. Lähdin politiikkaan, koska meidän pitää muuttaa yhteiskunta ekologisesti, taloudellisesti ja sosiaalisesti kestäväksi. Toimin mm. kaupunginvaltuutettuna Vantaalla ja Tekniikan akateemiset TEKin hallituksen jäsenenä. Olen perheellinen kahden lapsen isä. Pitkäjänteinen talousajattelu on minulle luonteva näkökulma niin elinympäristön kuin ihmisen hyvinvoinnin kysymyksiin. Parannetaan maailmaa osaamisella ja yhteistyöllä.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]