Miesten asialla

Länsi-Vantaan Vihreissä on iso joukko miehiä toimimassa Vantaan suurimmassa Vihreässä paikallisyhdistyksessä. Se näkyy uskoakseni monella eri tapaa hahmottaa maailmaa ja tehdä politiikkaa. Olemme olleet esimerkiksi kärkijoukoissa laajentamassa politiikan tekoa perinteisistä toritapahtumista osallistavaan ja vuorovaikutteiseen toimintaan digitaalisessa ympäristössä.

Toivon, että kaikilla Vihreiden politiikan tasoilla pojat ja miehet otettaisiin nykyistä enemmän huomioon niin sanoissa, teoissa kuin vaikka visuaalisessa viestinnässäkin. Meidän on yhdessä parannettava poikien ja miesten hyvinvointia! Miehet kuolevat naisia nuorempina, useammin tapaturmaisesti ja tekevät suurimman osan itsemurhista. On tilastollinen tosiasia, että vangeista suurin osa on miehiä, samoin syrjäytyneistä nuorista.
Pojilla on oikeus koskemattomuuteen, myös fyysisesti. Se tarkoittaa väkivallattomuutta kaikilla elämän alueilla eikä poikien ei-lääketieteellinen ympärileikkaus ole sen ulkopuolella. Poikavauvalla on oikeus esinahkaansa! Lisäksi miehisyyden ymmärtäminen moninaisuuden kautta on tärkeää. Jokaisen pojan ja nuoren miehen tulee saada kasvaa rauhassa ilman paineita ollakseen tietyn muotin mukainen.
On tärkeää, että poliittisessa päätöksenteossa ja siitä viestimisessä otetaan huomioon eri äänestäjäryhmien, kuten vantaalaisten nuorukaisten ja miesten, kiinnostuksen kohteet. On ollut hienoa huomata, kuinka moni länsi-vantaalainen mies on ehdolla tulevissa kuntavaaleissa. Mukaan mahtuu lisää niin Läviin kuin päättäjiksikin.
Hyvää miesten viikkoa sekä isänpäivää kaikille isille ja isoisille!